ART SANCTUARY - Station 14; 'The Enchanted Garden' - ART AND NATURE-NATURE AND ART-IN DIALOGUE

ART INSPIRED BY AND/OR IN DIALOGUE WITH NATURE - INSPIREE PAR LA NATURE ET/OU EN DIALOGUE AVEC ELLE - KUNST GEÏNSPIREERD DOOR EN/OF IN DIALOOG MET DE NATUUR
- Encounters, Exchanges, and Creative Collaborations -
ADDRESS: Rue du Tilleul 22, (S.J.G.) Jodoigne, B-1370 Belgium - Teleph. +32 (0) 10 81 06 14 - GSM: +32 (0) 474.285.130 GSM(2) +32 (0) 493.628.540
Friday, Saturday and Sunday 13:00 - 20:00 - WELCOME TO THE NEW SEASON - BIENVENUE - WELKOM!



Monday 6 February 2012

Welcome: Joshua Pennings

A bit of Magic - and look what happens;


Geschoold in creativeit, autodidact in de technische kant van metaalbewerking. 
Als moderne smid maak ik sculpturen van ijzer/staal.
Krachtige dieren en fantasie-figuren zijn een rode draad in mijn werk. Voortbeweging zoals
vliegen en reizen vindt u geregeld terug in mijn werk. Vaak laat ik me inspireren door het
materiaal (gebruikt ijzer), maar meestal is het mijn fantasie waaruit de sculpturen ontstaan.
In mijn smidse vorm ik het koude metaal tot warme sculpturen. Terug naar de basis, ijzer
en vuur, hamer en aambeeld. Smeden zoals men 2000 jaar geleden ook al deed. Echt oer.
Metaalbewerking is een fantastisch middel om mijn ideeën vorm te geven. Altijd gedreven en
vooruitstrevend werk ik aan mijn beelden.




Mijn werk wordt tentoongesteld tijdens exposities in beeldenparken, galerieën, kunstbeurzen en
evenementen door heel Nederland en ook in Duitsland, België, Frankrijk en Rusland. Ik maak
opdrachten voor klanten en gemeenten. Mijn werk is in privé-collecties in Nederland, België,
Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Zweden, Griekenland en in de USA.
De sculpturen zijn gemaakt van cor-ten-staal en nieuw en gebruikt ijzer (vaak oude
gereedschappen). Altijd uit dik en stevig materiaal. Mijn werk is geschikt voor binnen en buiten.
Visit Joshua Penning's website: http://www.joshuapennings.com/